Abecita på feminint.se

Svenska omtyckta underklädesmärket Abecita, från Borås, har stort fokus på hög kvalitét och funktionalitet.
Med nästan 100 års erfarenhet levererar de svensk design i topp kvalité till kvinnor världen över, nu även genom webbshopen feminint.se.

Behöver du det där extra stödet till vardags, fest eller för din träning? Har du gjort operation och behöver en bra BH för proteser? Nybliven mamma som vill ha en lättanvänd amnings-BH även för större storlekar? 
Abecita erbjuder något för alla, med sitt stora stortiment av både BH och trosor, uppmuntrar de till att mixa och matcha det som passar din smak, kroppsform och dina behov.
De tillverkar många olika modeller för varje serie, för att du ska kunna hitta en favoritserie som sedan kan följa dig i din utveckling av behov. Ditt egna val och dina behov är i fokus.

Abecitas nya återförsäljare feminint.se har nyligen tagit in stora delar av deras sortiment.
De arbetar sedan tidigare ihop med märken som Freya, Elomi, Fantasie, Marlies Dekkers, Wonderbra, Chantelle och Amoena.
Feminint specialiserar sig precis som Abecita på att erbjuda underkläder för alla kvinnor.

Tandläkare tar för sig i marknadsföringen

Sedan vården överlag har blivit allt mer privatiserad kan man samtidigt se hur vårdintuitionernas marknadsföring mer och mer liknar de klassiska företagens. Med erbjudanden som en eltandborste på köpet när man beställer en tandundersökning kan man konstatera att konkurrensen mellan tandläkarna definitivt har hårdnat. Och sättet man konkurrerar på drar snarare tankarna till en matvaruaffär än till en vårdmottagning.

Det är en tandläkare i Solna (Huvudsta), som har gått i bräschen när det kommer till marknadsföringen av sin mottagning. Det första man möts av på deras hemsida är en bild som ska locka nya kunder. Bilden, med sin stil, är knappast något man tidigare har mötts av på vårdmottagningar i varken Sverige eller Solna.

På bilden poserar en kvinna iklädd en grön handduk på huvudet som lyckligt låtsas borsta tänderna medan hon fäster ögonen i kameralinsen. Bilden kan inte sägas ge intrycket av att helt fokusera på tandvård – poseringen hon gör liknar närmast en sångerska i en musikvideo men med en tandborste istället för en mikrofon. De klassiska tandläkarmottagningarnas image känns ganska långt ifrån den utstrålning som den här nya mottagningen i Solna ger.

Två olika modeller ges ut

Bredvid henne finns två olika eltandborstar tydligt inklistrade i bilden – vilken man får av dessa om man beställer en tandundersökning är beroende på ens ålder. För patienter mellan åldrarna 20 – 29 och över 75 ingår en vit eltandborste till undersökningen. En undersökning för de åldersgrupperna är något billigare än för dem mellan 30 och 74. De kunder i den senare åldersgruppen får betala lite mer, men kompenseras dock genom att eltandborsten har en lite häftigare färg på sitt skal.

Tydliga marknadsstrategier

I den nedre delen av bilden kan man utläsa flera klassiska marknadsstrategier som tidigare har varit sparsamt använda inom vårdbranschen i Sverige. Bland annat argumenterar de för att kunden gör en bra deal när de bokar en tandundersökningen hos dem genom att tydligt skriva ut eltandborstens värde på promobilden.

En annan taktik är den som anspelar på tid, något som förhoppningsvis ska få kunden att agera snabbt. ”Gäller så långt lagret räcker” och ”boka en tandundersökning före sista mars!” är två budskap som förmodligen är tänkta att skynda på kundens beslut att boka en undersökning hos just dem.

Vad för slags kampanjer som vårdbolagen kommer att driva i framtiden återstår att se, men man kan i alla fall konstatera att den här typen av marknadsstrategier är något som Sverige inte tidigare sett särskilt mycket av från vårdbolagen.

Här nedan kan du se ett exempel på hur en reklamfilm för en tandvårdsklinik kan se ut:

Konferensplaneringen

Hur snabb man är i vändningarna när det kommer till att boka konferenser är väldigt individuellt. Vissa företag kan hinna med allt som skall göras på någon vecka men för de flesta är det lite annorlunda.

När man skall åka på konferens måste man räkna med att arbetet kommer att ligga nere under några dagar. Man kan välja att lägga sin konferens över en helg, men man behöver då vara beredd på att alla inte kan, eller vill, komma. Man kan aldrig tvinga någon att vara med på en konferens om den ligger utanför ordinarie arbetstid. Dock brukar de flesta vilja vara med i och med att det är en möjlighet att få umgås socialt och utan krav på professionalism. Dessutom är det ofta uppskattat att få äta och dricka när företaget betalar festligheten.

Om ni har kommit fram till att ni skall hålla en konferens är det bra om ni i god tid kan flagga för detta så alla berörda hinner göra förändringar i sitt schema för att kunna vara med. Det kan handla om en rad olika saker som medarbetarna måste ordna innan de kan tacka ja till en konferensinbjudan och om man är tidig ut, kan man även ändra datum ifall det skulle vara bättre för många.

Vackra konferensanläggningar

För de som vill hålla sin konferens i vacker omgivning och med historiska upplevelser, är herrgårdskonferenser utmärkt! Det finns en uppsjö anläggningar som varit herrgårdar under sin tid och efter renoveringar är service, interiör, teknik och hotell rum otroligt bra! Webbplatsen enkelhel.se har tagit fram en samlingssida med tips inför konferens på herrgårdar runt om i landet. För dig som behöver inspiration eller rekommendationer för att nå resultat vid möten, är detta en bra webbplats att besöka!